یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۵۳:۱۹

اروپا، مقصد یک میلیون بشکه از نفت صادراتی ایران

باشگاه خبری فراساحل: صادرات نفت ایران به بازار اروپا پس از اجرای برجام بیش از 300 درصد افزایش یافت و در ماه مه (اردیبهشت- خردادماه) به حدود یک میلیون بشکه در روز رسید. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایرنا، تحریم صادرات نفت ایران از سال 1390 آغاز شد و قرار بود بر اساس این تحریم، صادرات نفت خام ایران به تدریج کاهش یابد تا به شرایط نفت در برابر غذا برسیم اما توافق ژنو در آذرماه 1392 میان ایران و 6 قدرت بزرگ جهان بر سر برنامه هسته ای، آن را متوقف کرد. ماه‌های پایانی سال 1394 پس از اجرای توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) روندی افزایشی تولید و صادرات نفت ایران آغاز شد، ابتدا 500 هزار بشکه و پس از آن یک میلیون بشکه صادرات نفت و میعانات گازی ایران افزایش یافت. در برخی ماه‌های سال این مقدار بیشتر و برخی ماه‌ها کمتر بود، بعضی از کشورهای دریافت کننده نفت بیشتری از ایران بودند و بعضی دیگر کمتر اما روند ثابت صادرات نفت ایران ادامه دارد.


یکی از اهداف وزارت نفت پس از اجرای برجام در بخش صادرات نفت، تنوع بازارهای صادراتی و احیای بازارهای اروپایی نفت ایران بود که توانست به این هدف دست یابد. میزان صادران نفت ایران به بازار اروپا بعد از اجرای برجام، 300 درصد افزایش پیدا کرده و در ماه مه (اردیبهشت- خردادماه) به نزدیک یک میلیون بشکه در روز رسید. صادرات نفت ایران به بازار آسیا و چهار کشور اصلی کره جنوبی، ژاپن، هند و چین که در دوران تحریم نیز خریدار نفت ایران بودند پس از اجرای برجام 40 درصد افزایش یافت و کشورهای آسیایی مقصد یک میلیون و 200 هزار بشکه از محموله‎های نفت خام ایران در ماه مه بودند. صادرات نفت ایران در برخی ماه‌های سال به یک میلیون و 600 هزار بشکه در روز می‎رسد.

هند یکی از بزرگترین مشتریان نفت ایران است که با وجود برخی از مشکلات پیش آمده در ماه مه (خرداد-تیر) نزدیک 500 هزار بشکه از ایران نفت خریداری کرد و پیش بینی می شود سوء تفاهم‎های پیش آمده درباره توسعه میدان گازی فرزاد بی به‎زودی میان 2 کشور در یک فضای تجاری برطرف شود. با افزایش تولید و صادرات نفت، ایران توانست به جایگاه واقعی خود در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دست یابد و در جایگاه تصمیم سازان اصلی این سازمان قرار گیرد. بر اساس گزارش‌‌‌ها میزان صادرات نفت و میعانات گازی ایران به بیش از 2 میلیون و 600 هزار بشکه در روز رسیده است.



  کد خبر : 3834
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :